Murchison Falls Oeganda

Ons reisverhaal Oeganda:

The Mountains of the Moon

Oeganda: The Mountains of the Moon

Dag 1;

Safari Wijzer

De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat bedenken we ons dat we ook wel een paar dage Nairobi eraan hadden kunnen plakken om iedereen die we hier kennen even te bezoeken. Dom..........

Dag 2;

Het laatste stuk van de vlucht voert ons over het enorme Vicotria meer. Het meer heeft veel weg van een binnenzee, zover je kan kijken water. We landen op Entebbe en beginnen aan de visa formaliteiten. Die worden afgewerkt in een piepklein hokje en ook Entebbe Airport heeft nou niet meteen een internationale allure. Onze gids staat ons op te wachten want we hebben ervoor gekozen om niet in Kampala te slapen maar gelijk door te rijden naar het Murchison Falls National Park. Wat een schoonheid als je voorbij de hoofdstad bent. Ongeloofelijk..... Ontbossing is een enorm probleem in Oeganda maar het lijkt of de weg die wij nemen alleen maar door een Oeganda gaat uit een tijd voor deze problemen. We komen laat in de middag aan bij onze lodge. Eerst moeten we nog een in mijn ogen uiterst wankel pontje over maar alles gaat goed. De lodge is er een van grote schoonheid. Gelegen midden in het park is het het ideale startpunt. Oeganda is geen enorme toeristenbestemming en in de lodge is het dan ook lekker rustig. De zon gaat onder als wij genietend van een tropische cocktail uitkijken over de Nijl. Die ontspringt hier niet ver vandaan en is hier nog een wilde rivier. Met het gebries van de nijlpaarden vallen we in slaap.

Dag 3;

We gaan erg vroeg op onze eerste Oegandese game drive. Het park is erg rijk aan flora en fauna. Kort nadat we zijn begonnen zien we een grote kudde Oegandese Kobs. Deze soort is endemisch voor Oeganda en lijkt het meest op een hartebeest. Bijna alle grote roofdieren komen voor in Murchison. Je moet alleen niet verwachten dat je ze ook makkelijk tegenkomt. Daar leent de omgeving zich namelijk niet zo voor. Erg veel hoge grassen en veel stukken bos maken de omgeving tot een plaatje maar ook wat moeilijker om dieren te zien. Op hyena's na komen wij ze deze ochtend niet tegen. Wel zien we zeer veel vogelsoorten zoals de kleurrijke bijeneter, de nationale vogel van Oeganda; de kroonkraanvogel, secretarisvogels en hoornraven. In de middag hebben we meer geluk en al snel prijken er soorten als buffel, giraffe en olifant op onze lijst. Maar het meest overweldigend vinden wij toch wel het gevarieerde landschap. Moe maar voldaan komen we net voor dat de zon ondergaat weer bij onze lodge en we worden verwent met een lekkere koele cocktail. Het leven kan een stuk minder!

Dag 4;

Wat is het toch lekker wakker worden in Afrika. Het maakt niet uit welke tijd...... We veren bij het krieken van de dag het bed uit en stappen na een kort ontbijtje (het uitgebreide volgt later wordt ons beloofd) aan boord van een mooie boot. We gaan de tocht maken naar de watervallen waar Murchison zijn naam mede aan te danken heeft. Dat is niet zo maar even een stukje varen op de rivier. Dat is je ogen uitkijken! Honderden nijlpaarden kijken ons nieuwsgierig aan en zinken dan geluidloos onder water. Hetzelfde doen de grootste Nijlkrokodillen die ik ook heb gezien. Aan de oevers zien we olifanten relaxed kauwen op een acacia. Dit begint akelig veel te lijken op een Hof van Eden. Dan naderen we de waterval. De „Witte Nijl" zoals ie hier heet, stort zich met bruut geweld naar beneden in een kloof. Een indrukwekkend schouwspel. We varen op het gemakje terug en na een korte lunch en het inpakken van onze tassen zetten we koers naar Kibale. Dat blijkt een lange rit over erg slechte wegen maar vanuit het rechterraampje van de auto zie ik ze, de „mountains of the moon". Ik kan niet uitleggen waarom ik er zo graag wil wandelen maar de plek roept me...... Deze keer moet ik echter verstek laten gaan, een beetje trektocht kost je 8 dagen en zoveel tijd hebben we helaas niet.

Dag 5;

Kibale, tijd voor een trektocht! We trekken onze stevige wandelstappers aan en zetten koers naar het nationale park. Dat blijkt een kort ritje te zijn. De bergen zijn vanmorgen blauw, wij lopen echter in de tropische jungle. Onze gids is erg kundig en binnen een mum van tijd heeft hij ons gebriefed en we stappen door de vegetatie met onze hoofden omhoog. Dat is natuurlijk in mijn geval vragen om ongelukken maar ik kom er dit keer genadig van af. Niet eens een paar blauwe tenen. Na een wandeling van ongeveer een half uur zien we ze ineens zitten. Het is nog vroeg dus ze zitten nog aan het ontbijt. Een grote groep chimpansees! Ademloos staan we meer dan een uur toe te kijken hoe het er in de groep aan toe gaat. Dan zien we ze voorzichtig naar beneden komen maar we houden onze afstand. Met deze apen valt niet te spotten! Behalve chimpansees is Kibale ook echt een geweldige plek om de mooiste vogels aan je voorbij te zien trekken en wij vinden zelf dat we ons tekort gedaan hebben om hier maar één nacht te slapen. Na de lunch moeten we echter al weer verder en rijden we in een uur of 5 naar Queen Elizabeth National Park. We slapen in het park in de Mweya Safari Lodge. Wat een plaatje! Gelegen aan het Kazinga kanaal maar op een heuvel zodat je werkelijk spectaculaire uitzichten hebt. We wandelen naar de bar en tot onze verbazing zijn er wat antilopes die hebben besloten dat de lodge de beste verdediging is tegen roofdieren. Ze zijn prima te benaderen en laten zich graag op de foto zetten. Na een heerlijk lokaal diner kruipen we onder de wol, morgen moeten we vroeg aan de slag.

Dag 6;

De zon is nog niet op maar ik zit al aan de koffie. We gaan weer op game drive. Dit park is het belangrijkste park als het gaat om groot wild. Het maakt deze ochtend ook geheel zijn naam waar want we zijn nog niet koud onderweg of we zien leeuwen lekker knagen op een versgevangen buffel. Erg vriendelijk zijn ze niet tegen elkaar als ze eten en met al dat bloed zien ze er voor een keer echt angstaanjagend uit. We komen talloze olifanten, giraffes en buffels tegen maar ook hier weer is het vooral het uitzicht dat het hem doet. Ik blijf maar staren naar „the mountains of the moon" in het Westen en de Rift vallei in het Oosten. Er liggen hier ook nog 2 grote meren (lake George en lake Edward) en dat zorgt samen met het Kazinga kanaal voor een enorm rijk dierenleven. Qua roofdieren worden we niet meer zo heel erg verwend. Het blijft bij nog wat leeuwen en een groep hyena's. Na de overvloedige lunch laten we ons decadent aan de „rim pool" zakken en kijken lui uit over de vlaktes. Het is pas weer laat in de middag als we weer in de auto stappen om nogmaals op onderzoek uit te gaan. Dit keer zien we niet zo heel erg veel (nou ja, de waterbokken en andere hoefdieren daargelaten) maar worden we beloond voor onze inzet met een luipaard die lui in de boom hangt. Dit zijn de momenten waar je het voor doet.....Niemand in zicht en samen genieten van alles wat Afrika te bieden heeft.

Dag 7;

Ik hoef natuurlijk niet meer uit te leggen dat de wekker vroeg ging. Ik douchte en wil vast naar buiten lopen. Ik doe de deur open en veer ongeveer 2 meter achteruit. Pal, maar dan ook echt PAL voor onze deur staat een nijlpaard. Ik kan er niet uit...... is dat wat? Ik steek mijn hoofd om de hoek van de deur en hij kijkt wat meewarig om. Ik maak voor de grap het geluid van een nijlpaard maar tot mijn verbazing neemt hij dat heel serieus en begint heftig terug te „knorren". Dan loopt hij door. Wat een belevenis! Voor de grap zeggen we nog tegen elkaar dat hij wel de gids voor vandaag zal zijn want we gaan een boottocht maken op het Kazinga kanaal. Na een schier oneindige hoeveelheid nijlpaarden en krokodillen zetten we weer voet aan land. Wat een dierenrijkdom in dit land..... We pakken op ons gemak onze tassen in en zetten na een ontspannen lunch (ook wel eens leuk voor een keer) koers naar Bwindi Impenetrable Forest. Het hoogtepunt van onze reis zit er aan te komen. Een ontmoeting (nou ja, dat hopen we dan) met de berggorilla's! Het is heel gek om aan te komen in Bwindi. De bergen zijn maar schaars voorzien van bomen totdat je aan de grens van het park komt. Het lijkt wel of iemand een lijn heeft getrokken. We slapen in een tented camp vannacht en daar houden we allebei erg van. De tent is voorzien van een uitstekend bed en een enorme schaal heerlijk vers fruit. Nadat we wat zijn opgefrist schuiven we aan voor een maaltijd onder de sterrenhemel. Morgen is de grote dag!

Dag 8;

In alle vroegte worden we gewekt en wassen we ons gezicht (nee, dit tented camp heeft geen aangebouwde badkamer maar dat mag de pret niet drukken). De geluiden van het woud hebben ons gisteren in slaap gezongen. Het wordt licht en wij melden ons bij de rangerpost van Bwindi Impenetrable Forest. Wij blijken niet de enigen te zijn. Er zijn 4 groepen berggorilla's en per groep zijn er 10 mensen die ze mogen bezoeken. Wij worden ingedeeld in een  die de  Ruhondera groep gaat bezoeken. De groepen zijn vernoemd naar de dominante man, ook wel „silverback" genaamd. Ruhondera betekent vrij vertaald iets als „hij die veel slaapt". Dan begint de gids uit te leggen wat we kunnen verwachten. Een wandeling tussen de 1 ½ en 5 uur one way afhankelijk van de toegewezen groep. De wandeling gaat deels over paden maar deels ook zeker door dichte jungle. De rangers die mee gaan zullen proberen om een pad te maken maar het zal ook best vaak klimmen ,klauteren, glibberen en glijden betekenen. Dan worden de dames in de groep gevraagd of ze ongesteld zijn. Als dit zo is mogen ze niet mee omdat de gorilla's dit kunnen ruiken en dan opgewonden zouden kunnen raken. Mensen met een verkoudheid mogen ook absoluut niet mee! We zijn nog steeds compleet en dan gaan we op pad. Wij blijken zeer gunstig geloot te hebben vandaag (de rangers vragen overigens of je fit etc. bent; als je je goed voelt kun je natuurlijk vragen of je bij de verste groep kunt worden ingedeeld) want na anderhalf uur een beetje over paden en veel door de jungle te hebben gesjouwd bereiken we de groep. Ik ga proberen om te beschrijven hoe het voelt maar ik weet dat dit met geen pen te beschrijven is. De silverback ligt ons zeer op zijn gemak aan te staren. We naderen tot ongeveer 2 meter maar het lijkt hem geen fluit te interesseren. Wat een imposant dier. Wat een fantastische omgeving! De rest van de groep is aan het fourageren en sommige vrouwtjes lopen met hun baby's bijna tegen onze benen aan. Zij hebben duidelijk ook geen last van het feit dat we er zijn. Ik voel een enorme liefde voor deze dieren in me opwellen. Ik heb ze altijd mooi gevonden maar dit is toch wel veel meer dan dat! Helaas is onze tijd bij de gorilla's beperkt en moeten we na een uur verplicht afscheid nemen. De tocht terug maak ik nauwelijks mee. Ik ben helemaal in de wolken van wat me zojuist is overkomen. Het voelt een beetje als naar een geweldig concert van je favoriete band gaan..... Omdat onze wandeling niet zo heel ver was zijn we weer lekker op tijd terug bij ons tented camp en hebben we de middag aan ons zelf. In de vooravond zie ik voor ons tented camp wat kinderen voetballen en het duurt niet lang of ik doe ook mee. Zij en ik genieten met volle teugen. Dan blijkt er ook nog een optreden te zijn van de lokale pygmeeën die aan de randen van Bwindi wonen. Het wordt een avond om nooit te vergeten. Het is heel veel handen- en voetenwerk maar iedereen voelt elkaar prima aan. We dansen, eten en lachen met zijn allen, de hele avond lang. Deze dag kan werkelijk met gouden letters in mijn dagboek geschreven worden. Wat een dag, wat een land!

Dag 9;

het zit er weer op...... vandaag staat de 7 uur durende terugrit naar Kampala op het programma. We stoppen onderweg nog wel een paar keer maar ik kan nou niet zeggen dat de stops gelukkig zijn gekozen. De chauffeur denkt ons een plezier te doen met wat zebra's aan de rand van een meertje. Tuurlijk, ze zijn prachtig maar we hebben de afgelopen week zoveel gezien en de roes van gisteren is nog niet uitgewerkt. We bereiken Kampala waar we vanavond met de agent lekker uit eten gaan. Het hotel waar we slapen heeft een heerlijk zwembad en we spoelen de vermoeienissen van ons af.

Dag 10;

het vliegtuig brengt ons erg vroeg in de ochtend weer naar Nairobi. Het is nog even flink stressen maar we halen onze aansluiting naar Amsterdam. Onze baggage heeft dat geluk niet maar wat maakt het uit, het hoofd zit vol met de prachtigste herinneringen....... The Mountains of the Moon, ik moet terug.......

Kaart van Oeganda

Dagboek flow

Onze onderzoeksreizen doen wij eigenlijk altijd in een versneld programma. Voor het beste resultaat en om echt van de reis te kunnen genieten adviseren wij je om meer tijd te nemen. Ben je geïnspireerd geraakt door het lezen van ons dagboek en wil je ook zo'n reis maken? Voor deze reis adviseren wij je op de volgende punten te letten;

• Bedenk je dat een gorilla permit per 2019 zo'n 600 USD per persoon gaat kosten, Oeganda is geen goedkoper bestemming. Ook al niet omdat de wegen slecht zijn en afschrijving op de safariwagens zeer fors.
  • In Queen Elizabeth NP slapen we liefst op 2 verschillende plekken zodat je alle delen van het park kunt bezoeken. De boottocht op het Kazinga kanaal is zeer de moeite waard maar dat is de Ishasha met zijn boomklimmende leeuwen ook.
  • Reken er mee dat je van plek naar plek een volle dag onderweg bent vanwege de slechte gesteldheid van de wegen. De gorilla wandeling kan soms zeer eenvoudig zijn soms zeer zwaar, dat hangt af van waar de gorilla familie die je bezoekt zich bevindt. Het is wel zo dat mocht het je de eerste dag niet lukken dat je dan de volgende dag gratis nog een keer mag proberen. Wij maken Bwindi derhalve vaak ook 3 nachten om er zeker van te zijn dat je daar de tijd voor hebt. Het gebied is sowieso prachtig om door te wandelen met een gids.

Wij schrijven graag een gepersonaliseerde offerte die bij jouw wensen past. Denk er aan dat je je nooit over de kop reist, dat is zonde en kun je niet optimaal genieten. Voor iedereen is het tempo anders net zoals de reishoogtepunten voor iedereen anders zullen zijn. We gaan altijd uit van 2 tot 3 weken maar met meer of minder is er natuurlijk ook van alles mogelijk.

Bekijk ook onze voorbeeldreis.

och we hebben GENOTEN, ik wil terug!!!!!!!!!!!!

De chauffeurs en koks waren schatjes... zeker de jongens uit Kenia waren zeer proffie en leuk. Eefje & Innocent zijn ook erg leuk! Michael, de chauffeur, heeft nog een ontmoeting met de Keniaanse Cricket Warriors voor ons geregeld... was WAANZINNIG!!!  haha en uiteraard hebben we nog een paar uur langs de weg zitten wachten ivm lekke banden, maar dat heeft natuurlijk zijn charme...

qua afstanden waren we misschien liever vanaf serengeti naar dar el salaam gevlogen en Mwanza overgeslagen,  maar dat is geen item hoor!

Mensen allemaal even vriendelijk en op het strand in zanzibar hebben de jongens en ik nog gevoetbald met de maasai jongens.

1 minpunt; Simba Campsite (daar hadden ze alleen maar gaten in de vloer.. te ranzig en goor voor woorden) tot grote hilariteit van alle mannen heb ik de chauffeur gevraagd een waterfles kapot te snijden zodat ik daar in kon plassen.

1 aandachtspunt; Tilapiahotel... incapabel & inflexibel personeel... en ook erg suf, zij hebben daar die URU diamonds haha en ik was in de mood om zeker 5 armbanden te kopen!!!

Maar overall een droomvakantie.

Kan ik foto's voor de chauffeurs en de koks naar jou sturen?

Groetjes, Erna

Rondreis Kenia

Heey Hans,

Ja ja we zijn weer terug! Gelijk met de neus in de boter qua weer (ik hou van sneeuw :-)). De vakantie was geweldig! Wat is Oeganda een top land! Heel mooi. We hadden ook echt een hele goede chauffeur/gids, hele fijne man. Hij regelde alles, echt top! Ook erg luxe dat we de hele auto voor ons alleen hadden :-).

We hebben wel een paar puntjes van feedback, zie maar of je er iets mee wilt doen :-).

Allereerst staat in de reisbeschrijving dat het hotel (bij aankomst) op enkele minuten afstand van het vliegveld is maar dit was 2 uur. Op zich geen probleem als je dat weet, maar als je na de lange reis verwacht met 5 min in je hotel te zijn dan is dat even een teleurstelling :-).

Daarnaast zou ik overwegen (indien mogelijk) om de Hippo lodge te schappen. Deze lodge had nogal wat achterstallig onderhoud (gaten in de daken, hutjes op instorten). Ook hadden we daar niet altijd stromend water en elektriciteit (was volgens de medewerkers een externe factor dus konden ze niet heel veel aan doen maar was niet heel fijn).

Verder vonden wij de 3 dagen die wij in Queen Elizabeth Park hadden net 1 dag te lang (ook doordat we in de wat mindere Hippo lodge zaten waar we best wat tijd hebben besteed). Wij hadden liever 1 dag extra in bijvoorbeeld Lake Mburo np gehad of 1 dag eerder terug gegaan naar Kampala

Dat waren de puntjes. Overall zijn we heeeeel tevreden, was echt 1 van de mooiste reizen ooit! Vooral de gorilla’s waren fantastisch!! Dank voor het regelen!!

Fijne avond!

Liefs,

Lysan

Rondreis Oeganda

Bij gebrek aan Facebook even langs deze weg een review.

Voor de pandemie stond er een rondreis door Brazilië gepland. Dit werd een voucher, toen een rondreis door Namibië, Botswana, Zimbabwe en Mozambique, vervolgens weer een voucher en uiteindelijk een refund.
Alleen al om de wijze waarop dit hele proces werd aangepakt zou ik DagboekReizen meer dan aanbevelen.
Het is een organisatie gerund door integere oprechte en positieve mensen voor wie hun werk hun passie is en het kan niet anders dan dat dit doorsijpelt in de wijze waarop ze hun reizen organiseren en in hun keuze voor de lokale organisaties met wie zij werken.
Wij hebben als gezin het geluk gehad in ons jaar reizen, tweemaal een deel met DagboekReizen te kunnen doen.
Een maand Colombia en een week in een relatief onbekend maar adembenemend mooi gebied in Brazilië, de Jalapao.
Beide reizen waren afwisselend, uitstekend georganiseerd en met veel oog voor onze behoeften als gezin samengesteld.
Hans en Tonia hebben het talent accomodaties te vinden met een charme die wij erg waarderen en waar we ons direct thuis voelden.
De maand Colombia heeft ons een fantastisch inkijkje gegeven in dit prachtige land met eindeloos veel natuur waar we ons zoveel in hebben mogen vermaken. De plaatsen en steden die we bezochten waren met alle muurschilderingen een lust voor het oog en door de gidsen die we troffen en tours die we kregen altijd informatief en boeiend.
Het fijne aan onze reis door Colombia was ook de ruimte die er was gelaten om zelf een invulling te kiezen en te organiseren ter plaatse, wat ons een prettig gevoel van autonoom zijn gaf, iets wat soms onder gesneeuwd kan raken tijdens overvolle georganiseerde trips.
In de Jalapao in Brazilië waren we enkel met lokale toeristen en een fantastische gids in een bijzonder gebied met de fervedouros als absoluut hoogtepunt.
Wij zijn ervan overtuigd dat je met DagboekReizen kiest voor een organisatie die ook de minder bekende juweeltjes van een land aandoet en je een complete ervaring biedt die veel verder gaat dan de foto’s van een gemiddelde reisbrochure.
Dank Hans en Tonia voor 5 geweldige weken en het daarnaast ook volkomen belangeloos geven van tips en aanbevelingen gedurende onze reis van afgelopen jaar. We hebben er talloze opgevolgd en het heeft ons op schitterende plekken gebracht.
Mede dankzij jullie is ons jaar de wereld over een onvergetelijke ervaring geworden.

Nou dit is hem dan.
Ik word er bijna emotioneel van.
Maar dat ben ik snel:-) en over tweeenhalve week gaan we weer naar huis dus ik moet sowieso afscheid nemen van ons jaar en dat valt niet mee.
En vooral;
We zijn jullie gewoon enorm dankbaar.

Martijn en Didi en Tijmen en Imme

brazilie en colombia 2022

Goedemiddag Hans (en iedereen bij Dagboek reizen)

Vandaag zijn we thuisgekomen van onze reis naar Tanzania. Het is onze gewoonte om na de reis altijd even te laten weten hoe het is geweest. De pluspunten, maar ook de verbeterpunten. Niet om te zeuren of te klagen, maar zodat jullie dit eventueel kunnen gebruiken voor toekomstige reizen.

Allereerst wil ik zeggen dat we het best spannend vonden om deze reis via jullie te boeken. We kenden jullie natuurlijk nog niet. We hebben al vele reizen gemaakt, altijd via onze vaste reisadviseuse bij D-reizen. Zij wist precies wat we leuk vonden en dat was dus altijd erg vertrouwd. Nadat zij failliet gingen, was het voor ons een beetje zoeken.
Dit was natuurlijk best een dure reis en dat maakte het voor ons wel spannend om te boeken bij een voor ons nog onbekende organisatie. Zeker omdat het in het regenseizoen was. We hebben behoorlijk getwijfeld, maar zijn zo blij dat we de gok genomen hebben! Zoals ik eerder al aangaf hebben we al vele mooie reizen mogen maken, maar al na enkele dagen wisten we zeker dat deze reis alles ging overtreffen!
Het was echt een droomreis! Alles was tot in de puntjes geregeld. En voor wat betreft het regenseizoen: jullie gaven aan dat we hier niet bang voor hoefden te zijn en daar was geen woord van gelogen. Sterker nog: we hebben er vooral heel veel voordeel van gehad.
We hebben in 7 dagen safari misschien in totaal een kwartier regen gehad (overdag)
Daarentegen was het overal wel super rustig. We kwamen soms 2 tot 3 uur lang geen enkele andere auto tegen. We werden direct geüpgraded naar een luxere accommodatie in de Serengeti: Seronera Luxery Camp. In Tarangire Luxery camp waren we zelfs de enige gasten en kregen we de Honeymoonsuite aangeboden!
We hebben zelfs heel veel meegemaakt van de great migration, wat we nooit hadden verwacht van tevoren.
Alle accommodaties waren heel erg goed, het eten was heerlijk en we hadden de beste gids die we ons konden wensen! We hebben iedere dag gamedrives gemaakt van 7:30 tot 18:30 en het verveelde geen moment.
We hebben echt geen enkel negatief punt over het safari gedeelte. Wel nog een kleine tip: er wordt verwacht dat je de gids een flinke fooi geeft. Zo'n 20 tot 40 dollar per persoon per dag. (Wat ie ook dubbel dwars waard is!!) Dat kan oplopen tot een behoorlijk bedrag en dat is misschien wel handig om van tevoren aan te geven.

Na de safari gingen we naar Zanzibar om nog een paar dagen bij te komen. De dag na aankomst hadden we een privétour door Stonetown, waar we eerlijk gezegd niet zoveel zin in hadden. Maar we hadden een goede gids en we vonden het toch erg leuk!
De accommodatie in Nungwi was prima, maar vanaf donderdag werd het restaurant overdag gesloten in verband met de Ramadan. Je kon er dus niet lunchen, maar je kon ook niets te drinken bestellen. Voor ons niet zo'n probleem, omdat we donderdag een snorkeltour hadden, vrijdags naar huis gingen en sowieso de voorkeur gaven aan een ander restaurant. Maar misschien wel handig om te weten voor toekomstige reizigers.
Ook was het niet mogelijk om met creditcard te betalen. Er zit een pinautomaat vlakbij het hotel, alleen deed deze het niet altijd en kan je maar kleine bedragen pinnen en betaal je zo'n 6 euro per transactie.
Het uitzicht vanaf het hotel was wel prachtig en we hebben hier nog heerlijk een paar dagen kunnen bijkomen van onze fantastische reis.

Wij zullen een volgende keer zeker weer via jullie boeken. Jammer dat jullie niet alles aanbieden wat nog op ons verlanglijstje staat!
Tijdens de vakantie heb ik met enige regelmaat foto's op social media geplaatst en ik kreeg meteen al de vraag via welke reisorganisatie we hadden geboekt. Hopelijk hebben jullie er binnenkort dus weer wat nieuwe klanten bij!
We willen jullie heel erg bedanken voor alles. Het contact voorafgaand aan de reis heb ik als heel prettig ervaren en de reis was zelf was echt perfect geregeld!